Verzenden & Retouren

Bij Buen Apetito willen we graag dat alles op rolletjes verloopt. Jij als gewaardeerde klant staat daar in centraal in alles wat we doen. Van klantenservice tot aftersales. Daarom mag juist jij van ons transparantie, duidelijkheid en een oplossingsgerichte instelling verwachten. Onderstaand geven we je graag alle informatie wat je van ons kunt verwachten.

Bezorgtijden en levering in Nederland

Bestellingen die je op werkdagen bij ons vóór 18.00 uur hebt geplaatst worden in de meeste gevallen de volgende werkdag door ons verstuurd. Bestellingen geplaatst op vrijdag en in het weekend worden maandag verstuurd. Zodra we je bestelling gereed hebben gemaakt voor verzending ontvang je van ons een e-mailbericht met daarin de verzendinformatie en track en trace code zodat je jouw bestelling verder kunt volgen.

Mocht je niet zolang kunnen wachten en heb je jouw bestelling eerder nodig? Neem dan altijd even via telefoon, e-mail of Whatsapp contact met ons op. Dan kijken we graag samen met je naar een passende oplossing.

Voor verzending wordt gebruik gemaakt van PostNL of DHL. In de regel bezorgen zij binnen 1 werkdag, maar dit hangt wel af van de omstandigheden, zoals drukte, bijvoorbeeld rondom de feestdagen. Dit kunnen wij helaas niet beïnvloeden.

Je kan je bestelling ook afhalen, of een andere bezorgafspraak maken. Geef dit aan bij het afrekenen van je bestelling. In dat geval nemen wij per e-mail of telefonisch contact op binnen 1 werkdag na het plaatsen van de bestelling om een afspraak te maken.

Bezorgtijden en levering in België

Bestellingen die je op werkdagen bij ons vóór 18.00 uur hebt geplaatst worden in de meeste gevallen de volgende werkdag door ons verstuurd. Bestellingen geplaatst op vrijdag en in het weekend worden maandag verstuurd. Zodra we je bestelling gereed hebben gemaakt voor verzending ontvang je van ons een e-mailbericht met daarin de verzendinformatie en track en trace code zodat je jouw bestelling verder kunt volgen.

Voor verzending naar België wordt gebruik gemaakt van DPD of Bpost. In de regel bezorgen zij binnen 2 werkdagen, maar dit hangt wel af van de omstandigheden, zoals drukte, bijvoorbeeld rondom de feestdagen. Dit kunnen wij helaas niet beïnvloeden.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgeven bij mijn bestelling

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

Retourneren

Wij staan garant voor de kwaliteit van de door ons geleverde producten. Toch kan er iets mis gaan tijdens transport en levering, of met het product in de verpakking. Of de smaakmaker is niet naar wens. In alle gevallen zullen wij samen met jou zoeken naar een oplossing. Daarom is het volgende van belang:

 

  • Als consument maak je gebruik van het herroepingsrecht van 30 dagen na levering, dat wil zeggen dat je de producten zonder opgaaf van redenen retour kan sturen en dan je aankoopbedrag terugkrijgt mits de verzegeling van het product niet verbroken is. Bij verbreking van de verzegeling is je bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden.;
  • Neem vóór het retour sturen altijd contact op via mail, onder vermelding van je ordernummer, zodat we alle informatie bij elkaar kunnen zoeken. Binnen 2 werkdagen nemen wij contact op zodat we een oplossing kunnen bespreken. Je kan hiervoor ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht;
  • Geopende verpakkingen worden uit hygiënisch oogpunt niet retour genomen en vergoed omdat deze na opening onverkoopbaar zijn geworden, tenzij wij dit anders hebben afgesproken, afhankelijk van de reden van de retournering;
  • De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening, tenzij wij dit anders hebben afgesproken, afhankelijk van de reden van de retournering;
  • Na het retour aanmelden heb je 14 dagen om het product terug te sturen;
  • Mocht de smaakmaker niet naar wens of verwachting zijn dan zullen we samen zoeken naar een alternatief product. Ongeopende verpakkingen kun je altijd retour sturen, en je ontvangt dan het aankoopbedrag terug.
  • Gebruik voor het retourneren zoveel mogelijk de originele verpakking. Je bent er zelf verantwoordelijk voor de producten deugdelijk te verpakken. Ook ben je er zelf verantwoordelijk voor dat de geretourneerde producten bij ons aankomen. Vraag daarom altijd naar een verzendbewijs en zorg voor een track & trace zending. Een zending die niet bij ons aankomt kunnen we niet vergoeden. Stuur nooit geopende verpakkingen mee;
  • Wij betalen je binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je je oorspronkelijke bestelling hebt geplaatst;
  • Terugbetaling vindt plaats nadat wij de producten ontvangen hebben en na beoordeling van de staat van de producten;

 

Ons retouradres is:

Buen Apetito

t.a.v. retouren

ordernummer: ……………

Postbus 15

5060 AA Oisterwijk

 

Op al onze dienstverlening zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing.